امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۲/۰۳/۱۷- ۱۳:۳۳ - مشاهده: ۲۸۲۷

برگزاری مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) در آدیس آبابا

برگزاری مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره)در اتیوپی

 با دعوت از مسلمانان مقیم و طالب مدرسه اسلامی امام جعفر صادق (ع)در تاریخ 14 خردادماه 1402 مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) در آدیس آبابا برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم جناب آقای شمسی پور  کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا، ضمن خوش آمد گوئی به حاضرین طی سخنان کوتاهی به تاثیر رهبری امام خمینی بر تاریخ جهان و الگوگیری نهضت های آزادی بخش از امام راحل اشاره نمود. ایشان اتکال به پرودگار و عدم  هراس از قدرتهای شرق و غرب را رمز موفقیت حضرت امام دانست و اشاره نمود که امروزه پیروی از انقلاب اسلامی ایران پرچم عدالت خواهی در جهان بیش از هر زمان دیگری برپا است.

سپس جناب آقای شیخ عبدالسعید از مدرسین مدرسه امام جعفر صادق (ع)  نیز به سه زبان انگلیسی، فارسی و امهری در مورد حکمت، عرفان و سایر صفات نیکوی حضرت امام سخنرانی نمود و افزود در صورت نبودن ایشان هنوز مردم ایران و سایر کشورهای مسلمان زیر سایه ابر قدرتهای جهان بوده و نیز در خواب غفلت بسر می‌بردند. وی همچنین افزود نیروی معنوی امام خمینی(ره) آنقدر قوی بود که هیچیک از نیروهای شاه و استکبار نتوانستند علیه او و هدفش کاری کنند زیرا او با جهان دیگری ارتباط داشت.و مثالهائی از ارتباط حضرت امام با جهان معنویت ارائه نمود، حتی این نیروها از خارج هم نتوانستند با فشارهای وارده و حتی جنگ او را شکست دهند سپس اشاره به روند انقالب از سال 1342 تا زمان ورود حضرت امام به ایران و رهبری ایشان درزمانهای سخت انقلاب داشت.

سفیر پاکستان در اتیوپی نیز طی سخنانی به انقلاب هند و استقلال این کشور که منجر به استقلال پاکستان نیز شد اشاره نمود و از رهبران کشورش یاد نمود ولی در ادامه با توجه به روند انقلابایران از سال 1342 آن را یک حرکت الهی و غیر قابل تصور دانست که توانست ابرقدرتهای شرق و غرب را کنار بزند ، شاه که عامل امریکا بود را از کشور بیرون و در زمانی که ایران از هر سو چه کودتا و چه جنگ تهدید می‌شد آن را با توکل به خداوند و قدرت انقلابی مردم حفظ کند وی ضمن اشاره به تاریخ های شروع انقلاب از سال 1342 و به ثمر نشستن آن در سال 1357 سپس تاثیر انقلاب ایران بر جهان اسلام و همچنین کشورهای دیگر پرداخت و همه آنها را درس گرفته از انقلاب ایران دانست. 

در ادامه آقای شیخ طاهر  رئیس مدرسه امام جعفر صادق(ع) سخنانی کوتاه در مورد ظهور انقلاب ایران و ثمرات آن در جمع حاضران ایراد نمود.

در پایان مراسم پس از اقامه نماز جماعت از حاضرین پذیرایی بعمل آمد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما